• HomeHome         
  • Psihologie la ziPsihologie 
  • Informatica la ziInformatica
  • Filosofie la ziFilosofie    
  • Romantism si poeziePoezii        
  • HomeMuzica        
  •          

Drepturi de autor - mulți șmecherii și o lege proastă



        Legea dreptului de autor este plină de erori, de aberații și de ambiguități mai ales cea referitoare la domeniul muzical.
De acest fapt, au început să profite din plin șmecherii care fac parte din asociațiile hrăpărețe, lacome pentru bani, de tip UPFR – Uniunea producătorilor de fonograme din România, UCMR-ADA – Uniunea compozitorilor şi muzicologilor din România, sau CREDIDAM – Centrul român pentru administrarea drepturilor artiştilor interpreţi.
Cum am aflat asta ?
Deținând niște casete cu benzi magnetice, cu muzică veche din anii 1990, am decis să postez câteva melodii pe Youtube.
Ei bine, iată că diferiți mafioți care se consideră 'avocați apărători al dreptului de autor' mi-au făcut reclamații - precum că melodiile mele imită pe cele ale lor. Deci melodiile mele vechi sunt inspirate din ale lor, cele făcute noi ?!
Iar cei de la Youtube, fiind proști și fricoși, desigur că au pus botul pe labe și mi-au eliminat melodiile.

Un lucru să fie clar - până în anul 2000 nimeni nu are drept de autor pe vreo melodie din România.
Toată muzica mai veche care este făcută înainte de anul 2000 este considerată folclor național.

Fenomenul de a face melodii noi din cele vechi ia amploare. Iar aceste melodii noi se vor cu drepturi de autor. De acest lucru ar trebui să țină cont cei care fac legi în România:
- O melodie nouă inspirată din una veche nu poate să o excludă pe cea din urmă !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu